W Kiekrzu od połowy lutego br. otwarte zostanie nowe pieszo-rowerowe przejście pod linia PKM 4. Inwestycja o wartości 14 mln zł wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na kolejowej trasie.
Bezkolizyjne przejście powstanie pod linią kolejową Poznań Główny – Szczecin zapewniając jednocześnie łatwiejszą komunikację w Kiekrzu. Przeznaczony dla pieszych i rowerzystów obiekt połączy ulice Krętą i Ostrą, a drogę m.in. do Jeziora Kierskiego Małego. Prace budowlane dobiegły końca. PKP Polskie Linie Kolejowe oczekują jedynie na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, które powinno zostać niebawem wydane. Zgodnie z zapowiedziami tunel zostanie udostępniony mieszkańcom w połowie lutego.
– Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe nie tylko zwiększają bezpieczeństwo na kolejowych trasach, ale usprawniają również komunikację wokół linii. Tylko w województwie wielkopolskim zbudowaliśmy kilkanaście bezkolizyjnych przejść i skrzyżowań kolejowo drogowych. Take rozwiązanie za miesiąc będzie także udostępnione w Kiekrzu – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Podczas budowy obiektu uwzględniono potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przejście pod torami z chodnikiem i asfaltową ścieżką rowerową mierzy 16 m długości i 6 m szerokości, połączone jest z zlokalizowanymi po oby stronach drogami gminnymi. Tunel został wyposażony w monitoring oraz jasne oświetlenie.
Na realizację inwestycji pn.: „Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu” spółka PKP PLK przeznaczyła ok. 14 mln zł (netto). Jest to dodatkowe działanie realizowane na linii kolejowej E59. Wspomniana trasa jest obecnie w trakcie modernizacji, która odbywa się w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.
Podczas prowadzonych prac modernizacyjnych na liniach kolejowych w Wielkopolsce w ostatnich latach powstało kilkanaście bezkolizyjnych skrzyżowań. To 5 przejść pod torami oraz 13 wiaduktów. PKP Polskie Linie Kolejowe są nadal w trakcie realizacji kolejnych 4 takich projektów w Plewiskach, Kobylnicy i Wrześni (dwa wiadukty). Wszystkie inwestycje były i są wspierane m.in. środkami unijnymi.
Tagi:
bezpieczeństwo,
fundusze unijne,
Infrastruktura transportowa,
Polskie Koleje Państwowe