Już za kilka lat obwodnica kolejowa może dokonać rewolucji w zakresie poruszania się po Poznaniu i sąsiadujących z nim gminach. To wszystko za sprawą budowy 8 zintegrowanych węzłów umożliwiających wygodną przesiadkę, rozmieszczonych wzdłuż północnej części obwodnicy miasta.
6 czerwca br. przez Marka Woźniaka – Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz Mariusza Wiśniewskiego – Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania, w towarzystwie Wojciecha Jankowiaka – Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego, podpisana została umowa na dofinasowanie ze środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020 (WRPO 2014+) projektu "Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej M. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja".
– To ważna decyzja dla podniesienia oferty obsługi transportowej mieszkańców północnej i wschodniej części Poznania oraz sąsiednich gmin – zaznacza Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Miasta. – To także dodatkowa szansa, by nie wjeżdżać do miasta samochodem i nie generować korków - dodaje.
Umowa, która została podpisana dotyczy opracowania dokumentacji. Samorząd Województwa Wielkopolskiego zadecydował o przyznaniu Miastu Poznań blisko 6,3 mln zł ze środków WRPO 2014+ (łącznie projekt opiewa na kwotę ponad 8mln zł) na przygotowanie dokumentacji projektowej dla budowy 8 zintegrowanych węzłów przesiadkowych, znajdujących się na północnej, kolejowej (towarowej) obwodnicy Poznania w lokalizacjach: Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Zieliniec, Poznań Koziegłowy, Poznań Naramowice, Poznań Piątkowo, Poznań Suchy Las, Swarzędz Nowa Wieś. Budową przystanków zajmie się PKP Polskie Linie Kolejowe.
W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych powstały 42 punkt przesiadkowe na terenach przyległych do Miasta Poznania. W tych miejscach można pozostawić swój środek transportu i przesiąść się na Poznańską Kolej Metropolitalną.
Tagi:
Infrastruktura transportowa,
obwodnica,
Unia Europejska,
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego