W Pierzchnie podróżni korzystają już z nowo wybudowanego peronu, który zapewnił wygodne wsiadanie do pociągów z obu peronów. Na przystanku kolejowym znajdującym się na linii PKM 4 Poznań Główny – Jarocin zmodernizowano niski peron (nr 2) naprzeciw budynku dworca. Teraz standardem dorównuje sąsiedniemu, który w poprzednich latach przystosowany został do potrzeb podróżnych.
Ogólnopolski projekt, w ramach którego wybudowano nowy peron, ma na celu poprawę dostępu do kolei w 15 miejscowościach – informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.
Prace przeprowadzone przez zarządcę infrastruktury uwzględniły potrzeby osób o ograniczonych możliwościach w poruszaniu się. Nowy obiekt wyposażony został w antypoślizgową nawierzchnię oraz ścieżki naprowadzające ze zróżnicowaną fakturą ułatwiające poruszanie się osobom niewidomym. Zamontowane zostały również wiaty i ławki, a do tego jasne i ekologiczne oświetlenie LED. Rozkłady jazdy zamieszczono w specjalnych gablotach. W okolicach przystanku znalazły się również stojaki rowerowe.
Zmiana lokalizacji peronu nr 2 wpłynęła na poprawę bezpieczeństwa na terenie przystanku. Po przebudowie peron nie znajduje się już między torami, został przeniesiony i umiejscowiony obok jednego z torów. Prowadzi do niego nowa oznakowana i wygrodzona nawierzchnia – informuje PKP Polskie Linie Kolejowe. Prace modernizacyjne uwzględniły również ułożenie nowego toru i przebudowę konstrukcji sieci trakcyjnej.
Inwestycja zrealizowana została w ramach ogólnopolskiego projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007 – 2013”. Łączna wartość przedsięwzięcia to ok. 100 mln zł. Realizowana była z zaangażowaniem środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Tagi:
Aglomeracja Poznańska,
Infrastruktura transportowa,
Poznańska Kolej Metropolitalna,
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko