2021-10-27

Nowe perony na linii do Wronek



Przebudowa peronów w Pęckowie została zakończona. Niebawem sfinalizowane zostaną również prace modernizacyjne dwóch peronów we Wronkach. To efekt prac prowadzonych przez zarządcę infrastruktury na magistrali kolejowej Poznań – Szczecin.

– Wygodniejszy dostęp do kolei zapewniają oba zmodernizowane perony w Pęckowie i jeden w pełni przebudowany peron we Wronkach. Wyższe obiekty ułatwiają wsiadanie do pociągów. Przygotowano wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Jeszcze w tym roku zamontowane będą wyświetlacze informujące o przyjazdach i odjazdach. Z myślą o osobach niewidomych na antypoślizgowej nawierzchni są ścieżki naprowadzające. Dostęp w Pęckowie do peronów wszystkim podróżnym umożliwiają pochylnie. We Wronkach kończą się prace w przejściu podziemnym. Obecnie do pociągów prowadzi odpowiednio przygotowane i zabezpieczone tymczasowe przejście w poziomie torów. Na stacji będzie również zadaszenie na sąsiednim peronie – informuje Radosław Śledziński, Biuro Prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe.

Według harmonogramu przestawianego przez PKP Polskie Linie Kolejowe, w kolejnych tygodniach udostępniony zostanie nowy peron w Szamotułach (od strony budynku dworca) wraz z przejściem podziemnym wyposażonym w trzy windy ułatwiające dotarcie na stację. Na wszystkich stacjach i przystankach między Poznaniem a Wronkami zapewniony został podobny standard, m.in. na stacji: Poznań Wola, Kiekrz, Rokietnica, Pamiątkowo i Baborówko.

Niemal na całym już odcinku linii kolejowej nr 351 łączącym Poznań z Wronkami pociągi mogą korzystać z obu nowych torów. Trasa wyposażona została w nową sieć trakcyjną oraz nowoczesne urządzenia sterowania. W roku bieżącym zakończą się tam prace zasadnicze. Równolegle prowadzona jest modernizacja na odcinku do Krzyża.
Duże opóźnienia widać natomiast od Krzyża do Szczecina, gdzie prowadzone prace znacznie odbiegają od harmonogramu.



Tagi:
Infrastruktura transportowa, linia kolejowa, modernizacja, Polskie Koleje Państwowe, Poznańska Kolej Metropolitalna
 - 1