2021-10-19

Czas na projekt drugiego toru do Obornik Wielkopolskich



PKP Polskie Linie Kolejowo zleci opracowanie dokumentacji projektowej dla mostu i nowej nitki torów kolejowych, zlokalizowanych przy dojeździe do stacji Oborniki Wielkopolskie Miasto od strony południowej.

Umowa regulująca współpracę w obszarze opracowania studium wykonalności dla projektu, w efekcie którego wybudowany zostanie dwukilometrowy odcinek toru i mostu, po którym ten tor przekroczy Wartę w Obornikach, została podpisana w połowie maja 2019 roku w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.

Plany obejmują budowę drugiej nitki toru z siecią trakcyjną na odcinku przekraczającym dwa kilometry znajdującym się pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wielkopolskie Most a stacją Oborniki Wielkopolskie. Most, który powstanie nad rzeką Wartą zapewni dwutorowy ruch pociągów. W ramach inwestycji powstanie również drugi, liczący 300 metrów peron, uzupełniający przystanek osobowy Oborniki Wielkopolskie Miasto.

Rozpoczęcie prac projektowych jest już możliwe, ponieważ faza tworzenia studium wykonalności dobiegła końca. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zadeklarował udział w finansowaniu prac na poziomie 50%. Przetarg dotyczący zamówienia opracowania dokumentacji projektowej, w ramach prac przygotowawczych dla projektu pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp.”, został ogłoszony. W ramach przedsięwzięcia w miejscowości Parkowo powstanie dodatkowa mijanka.

29 października br. mija termin składania ofert w przetargu. Czas na opracowanie dokumentacji wynosi nieco ponad rok. Realizacji projektu wpłynie pozytywnie na możliwości organizowania połączeń Poznańskiej Kolei Metropolitalnej z Obornik oraz płynność ruchu pociągów dalekobieżnych korzystających z linii 354 na odcinku Poznań – Piła.


Tagi:
Aglomeracja Poznańska, Infrastruktura transportowa, most, Poznańska Kolej Metropolitalna, Warta
 - 1