Pojazd, który już wcześniej jeździł po wielkopolskich torach ponownie trafi do samorządowego operatora. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego (UMWW) skorzystał z oferty firmy Pasa, dotyczącej sprzedaży dwuczłonowego, spalinowego Linka.
W przetargu UMWW ogłosił zapotrzebowanie na jeden dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny wyprodukowany po 2014 roku. W odpowiedzi producent z Bydgoszczy przedstawił ofertę Linka za 9,5 mln zł netto (11,685 mln zł brutto).
Wyprodukowany w 2015 roku SA139 008 miał służyć niemieckiemu operatorowi Regentalbahn, który w porozumieniu z producentem anulował kontrakt. Pociąg pozostając z zasobach Pesy służył pasażerom Kolei Wielkopolskich, Kolei Dolnośląskich i Polregio.
Urząd Marszałkowski dysponuje dwoma SA139, które eksploatowane są przez Koleje Wielkopolskie. Zakupiony pojazd będzie trzecim. Zamówienie obejmowało również instruktaż techniczny w zakresie utrzymania pojazdu, gwarancję, oprogramowanie oraz dokumentację techniczną oraz licencję na oprogramowanie.
Flota jaką dysponuje wielkopolski przewoźnik w roku bieżącym zastała powiększona o cztery spalinowe Impulsy 2 od Newag’u. Są to jedyne pojazdy w zasobach Kolei Wielkopolskich, pozostałe są własnością samorządu województwa.
Tagi:
Aglomeracja Poznańska,
Koleje Wielkopolskie,
PESA,
Poznańska Kolej Metropolitalna,
Poznańska Kolej Metropolitalna,
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego