Samorząd województwa wielkopolskiego zdecydował się na ogłoszenie postępowania na prace studialne niezbędne do realizacji programu Kolej Plus.
Samorządy mają coraz mniej czasu na przygotowanie wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego. Dokument trzeba dostarczyć do PKP PLK do końca października. Tymczasem w Polsce ogłoszono zaledwie kilkanaście przetargów, a w wielu z nich oferty znacznie przekraczają kosztorysy.
W biuletynie zamówień publicznych pojawił się właśnie przetarg ogłoszony przez Województwo Wielkopolskie na opracowanie wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego dla trzech z pięciu zgłoszonych przez samorząd projektów: na rewitalizację kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390 / 236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, rewitalizację linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły oraz rewitalizację linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń. Każdy z tych projektów stanowi oddzielne zadanie w przetargu.
W postępowaniu samorządu cena będzie stanowić tylko 60 proc. kryterium. Po 20 proc. punktów będzie można otrzymać za dodatkowe doświadczenie eksperta w dziedzinie analiz ruchu pasażerskiego oraz dodatkowe doświadczenie eksperta w dziedzinie analiz ruchowo-eksploatacyjnych. Oferty będą przyjmowane do 12 maja. Na tym etapie nie podano kosztorysu inwestorskiego.
za: rynek-kolejowy.pl
Podpis pod fot.: Czy doczekamy się dnia, w którym do Rogoźna dojedzie pociąg z Czarnkowa?
Tagi:
Infrastruktura transportowa,
Poznańska Kolej Metropolitalna,
Transport indywidualny i zbiorowy