Pociągi na trasie Poznań – Szczecin (linia PKM Poznań – Wronki) jeżdżą czterystumetrowym bajpasem – tymczasowym torem i wiaduktem niedaleko Krzyża Wielkopolskiego. Specjalne rozwiązanie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewnia podróże bez przesiadek.
Wykonawca będzie realizował kolejny etap prac. Inwestycja na linii ze stolicy Wielkopolski do Szczecina to projekt za ok. 4,1 mld zł współfinansowany z instrumentu UE „Łącząc Europę” (CEF).
W okolicy Krzyża Wielkopolskiego pociągi jeżdżą ponad 400 m, tymczasowym objazdem na nasypie ziemnym wzdłuż modernizowanej linii kolejowej Poznań – Szczecin. Wykorzystana jest konstrukcja stalowa nad torami między Tczewem a Kostrzynem. Takie rozwiązanie umożliwi sprawną przebudowę wiaduktu kolejowego na trasie Poznań Główny – Szczecin Główny. Nowa, mocniejsza przeprawa z oddzielnymi konstrukcjami dla każdego toru, na lata zapewni bezpieczne przejazdy pociągów.
– Przy modernizacji linii kolejowych szukamy najlepszych sposobów, by podróżnym zapewnić wygodny przejazd, a wykonawca mógł realizować inwestycje. Czterystumetrowy kolejowy bajpas koło Krzyża Wielkopolskiego to nietypowe rozwiązanie, które umożliwi kontynuację realizacji projektu na linii Poznań – Szczecin, ważnej krajowej i międzynarodowej trasie – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu ds. realizacji inwestycji.
Dzięki kolejowemu bajpasowi zapewnione są podróże między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim bez konieczności przesiadek do zastępczej komunikacji autobusowej. Wykonawca będzie kontynuował prace.
Objazd będzie wykorzystywany przez rok. Po zakończeniu przebudowy obecnego obiektu na linii Poznań – Szczecin bajpas zostanie rozebrany, a pociągi pojadą po zmodernizowanym wiadukcie kolejowym.
Na fotografii objazd z lotu ptaka.
FOT. ARCHIWUM PKP PLK SA
Tagi:
Infrastruktura transportowa,
Poznańska Kolej Metropolitalna,
Transport indywidualny i zbiorowy