2020-08-17

Rozpoczęła się przebudowa ronda Rataje



Dzisiaj rozpoczęły się zasadnicze prace związane z przebudową ronda Rataje. Tramwaje nie kursują na odcinku wzdłuż ul. Jana Pawła II pomiędzy ul. Kórnicką a rondem. Dzień wcześniej, w nocy z 15 na 16 sierpnia, zmieniła się organizacja ruchu dla samochodów w tym rejonie.

Na każdym etapie realizacji inwestycji możliwy będzie zjazd i wjazd na rondo w każdym kierunku. Będzie się to wiązało z wielokrotnymi zmianami w organizacji ruchu.
W pierwszej kolejności zostały wyłączone pasy ruchu (od strony torowiska) w ul. Jana Pawła II. Na tym etapie roboty skupią się na zamkniętym od ul. Kórnickiej torowisku w ul. Jana Pawła II, a na rondzie Rataje do dyspozycji kierowców będą minimum dwa pasy ruchu.
Pierwszy etap dotyczy wyłącznie wlotu z Jana Pawła II który został zawężony do 2 pasów, także zjeżdżając z ronda Rataje w ul. Jana Pawła II nie można korzystać z lewego skrajnego pasa przylegającego do torowiska tramwajowego. W kolejnym etapie ul. Jana Pawła II będzie jednopasowa, jednak już wtedy pojawią się znaczące zmiany w całym obszarze. – Od kilkunastu miesięcy trwały prace przygotowawcze polegające na wymianie nawierzchni na ul. Chartowo i Żegrze. To dało nam możliwość przerzucenie na czas prac na rondzie Rataje objazdu na inne ulice. W tych kolejnych etapach nie będzie już możliwości przejazdu przez rondo pojazdów ciężarowych, a objazd w stronę ronda Starołęka będzie odbywał się od strony ronda Śródka ulicami Baraniaka – Chartowo – Żegrze – Hetmańską, natomiast w stronę autostrady Baraniaka – Dymka – Szwajcarską – Szwedzką – Krzywoustego. Analogicznie w przeciwnym kierunku – wyjaśnia Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu.
Tak poprowadzony objazd spowoduje konieczność zmian na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II z Baraniaka, gdzie wytyczony zostanie dodatkowy pas do skrętu w lewo, aby obsłużyć znacząco większy ruchu na powyższych relacjach.
Na dalszych etapach przebudowy zmieni się też organizacja ruchu od mostu Królowej Jadwigi. W obie strony wytyczone zostaną buspasy. Autobusy będą poruszały się po torowisku, oddzielnym pasem w stosunku do samochodów. Po obu stronach wytyczone też zostaną drogi rowerowe. Specjalny pas dla autobusów wytyczony zostanie również na ul. Piłsudskiego. Będą to rozwiązania tymczasowe, na czas prowadzonych prac na rondzie.
W późniejszych etapach czasowo zamknięte będą ulice: Kórnicka, św. Rocha. Szerzej będziemy informować o tych zmianach wraz z postępem prac i zgłoszeniami kolejnych czasowych organizacji ruchu.
Harmonogram zakłada zakończenie robót w ul. Jana Pawła II w pierwszym kwartale 2021 r. W tym samym roku prace skupią się na ul. Zamenhoffa i Krzywoustego – wtedy także zmieni się organizacja ruchu tak, by możliwy był częściowy przejazd tramwajów. Zakończenie wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowane jest na marzec 2022 r.
W związku z prowadzoną inwestycją zmienione zostaną trasy przejazdów tramwajów i autobusów komunikacji miejskiej. Szczegóły na ten temat na stronie ZTM Poznań.


Tagi:
Transport indywidualny i zbiorowy
 - 1
 - 2
 - 3
 - 4
 - 5