PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują remont linii kolejowej pomiędzy Poznaniem a Szczecinem. Na odcinku z Poznania do Wronek ułożono już 30 km nowych torów. Remont całej linii potrwa do końca 2022 roku.
Podróżni korzystają z nowych peronów w Poznaniu, Kiekrzu, Pamiątkowie i Baborówku. Pociągi kursują po 30 km nowych torów z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania. Do nowych peronów na przystanku Poznań Wola i na stacji Kiekrz w wakacje dołączą kolejne. Wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Dla podróżnych przewidziano wiaty i ławki. Przygotowano nowe oświetlenie oraz czytelne oznakowanie i system informacji pasażerskiej. W Kiekrzu dostęp do kolei ułatwi przejście podziemne z windami, a w Poznaniu Woli pochylnie. Wygodniejszy dostęp do pociągów jest już na pierwszych peronach przystanków Pamiątkowo i Baborówko. Latem wykonawca udostępni sąsiednie perony. Przebudowywane też zostaną perony w Rokietnicy, Pęckowie i Wronkach. Na odcinku Poznań – Wronki podróżni zyskają na 8 stacjach i przystankach 16 dostępnych dla wszystkich peronów.
Prace nie wpływają na rozkładowy ruch pociągów.
– W Wielkopolsce realizowane są projekty kolejowe o wartości blisko 10 mld zł. Dzięki nim zwiększa się dostępność i poprawia oferta podróży koleją zarówno w regionie jak i między Poznaniem a Warszawą oraz Szczecinem – informuje Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
FOT. ARCHIWUM PKP PLK SA
Tagi:
Infrastruktura transportowa,
Poznań,
Poznańska Kolej Metropolitalna,
Rokietnica,
Szamotuły,
Transport indywidualny i zbiorowy