Trwa modernizacja infrastruktury na linii kolejowej Poznań – Szczecin. Remontowane są perony, powstają bezpieczne przejścia podziemne, układane są tory i montowana sieć trakcyjna.
Inwestycja na linii z Poznania do Szczecina prowadzona jest na odcinkach: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin Dąbie.
Na trasie z Poznania do Wronek pociągi jeżdżą już nowym torem z siecią trakcyjną na odcinkach między Poznaniem a Kiekrzem, Rokietnicą a Szamotułami oraz Pęckowem i Wronkami. Podróżni mają do dyspozycji nowoczesne perony (z wiatami i pochylniami dla osób mających trudności z poruszaniem się) na stacji Kiekrz oraz na przystankach: Poznań Wola, Pamiątkowo i Baborówko. Podobnie przygotowywane są perony w Rokietnicy, Szamotułach, Pęckowie i Wronkach.
Między Wronkami a Słonicami prace obecnie koncentrują się m.in. na szlaku Dobiegniew – Bierzwnik oraz w Drawskim Młynie. Lepszy standard obsługi podróżni zyskają na przebudowanych stacjach m.in. w Miałach, Rębuszu i Słonicach.
Na Pomorzu Zachodnim (szlak Słonice – Szczecin Dąbie) nowe tory układane są między Słonicami a Choszcznem, Dolicami i Kolinem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbie. Konstrukcje nowych peronów są m.in. w Dolicach, Kolinie i Choszcznie.
„Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” mają wartość ok. 4 mld zł. Są współfinansowane z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 2,2 mld zł. Realizacja planowana do końca 2022 r.
Tagi:
Infrastruktura transportowa,
Poznańska Kolej Metropolitalna,
Rokietnica,
Szamotuły,
Transport indywidualny i zbiorowy