2018-08-03

Kolejowa Rama Poznania



Linia kolejowa wokół Poznania przeznaczona do tej pory dla pociągów towarowych będzie dostosowana do ruchu pasażerskiego. Miasto Poznań zleciło wykonanie kompleksowej koncepcji tego projektu do końca 2018 roku.

- Uruchomienie komunikacji pasażerskiej w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej na obwodnicy towarowej jest projektem przyszłościowym - wyjaśnia Maciej Wudarski, zastępca Prezydenta Miasta Poznania. - Jednak już dziś musimy zadbać o to, aby w ramach prac projektowych zostały przygotowane wszystkie niezbędne elementy, które będą służyć pasażerom. Prowadzenie tego projektu jest możliwe dzięki doskonałej współpracy z PKP PLK S.A. - dodaje Wudarski.

Przedsięwzięcie PKP PLK S.A. obejmie budowę aż siedmiu nowych przystanków kolejowych. To Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Zieliniec, Poznań Karolin, Poznań Naramowice, Poznań Uniwersytet i Suchy Las.

Przejazd z Franowa na pętlę tramwajową przy os. Sobieskiego tramwajem nr 16 zajmuje zgodnie z rozkładem 34 minuty. W podobnym czasie można dojechać "dwunastką" pomiędzy Piątkowem a Starołęką. Dzięki obwodnicy kolejowej czasy przemieszczenia się pomiędzy tymi miejscami skrócą się o kilkanaście minut.

Kolejową Ramę Poznania tworzyć będą ponadto istniejące stacje Poznań Główny, Starołęka i Strzeszyn, a także planowane bezpośrednio przez PKM - Podolany i Druskiennicka.

Inwestycja PKP PLK S.A. znajduje się na liście rezerwowej z szansami na dofinansowanie unijne.

Tagi:
Poznańska Kolej Metropolitalna
 - 1