Linia kolejowa wokół Poznania przeznaczona do tej pory dla pociągów towarowych będzie dostosowana do ruchu pasażerskiego. Miasto Poznań zleciło wykonanie kompleksowej koncepcji tego projektu do końca 2018 roku.
- Uruchomienie komunikacji pasażerskiej w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej na obwodnicy towarowej jest projektem przyszłościowym - wyjaśnia Maciej Wudarski, zastępca Prezydenta Miasta Poznania. - Jednak już dziś musimy zadbać o to, aby w ramach prac projektowych zostały przygotowane wszystkie niezbędne elementy, które będą służyć pasażerom. Prowadzenie tego projektu jest możliwe dzięki doskonałej współpracy z PKP PLK S.A. - dodaje Wudarski.
Przedsięwzięcie PKP PLK S.A. obejmie budowę aż siedmiu nowych przystanków kolejowych. To Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Zieliniec, Poznań Karolin, Poznań Naramowice, Poznań Uniwersytet i Suchy Las.
Przejazd z Franowa na pętlę tramwajową przy os. Sobieskiego tramwajem nr 16 zajmuje zgodnie z rozkładem 34 minuty. W podobnym czasie można dojechać "dwunastką" pomiędzy Piątkowem a Starołęką. Dzięki obwodnicy kolejowej czasy przemieszczenia się pomiędzy tymi miejscami skrócą się o kilkanaście minut.
Kolejową Ramę Poznania tworzyć będą ponadto istniejące stacje Poznań Główny, Starołęka i Strzeszyn, a także planowane bezpośrednio przez PKM - Podolany i Druskiennicka.
Inwestycja PKP PLK S.A. znajduje się na liście rezerwowej z szansami na dofinansowanie unijne.
Tagi:
Poznańska Kolej Metropolitalna