W aglomeracji poznańskiej znajduje się 18 centrów handlowych o łącznej powierzchni 617,5 tys. mkw. W Wielkopolsce powstaje sześć projektów magazynowych o łącznej powierzchni 217 tys. mkw. W Poznaniu jest już 265,8 tys. mkw. biur. W budowie znajduje się kolejne 70 tys. mkw.
Rynek powierzchni handlowych
Na koniec 2013 r. podaż powierzchni handlowej w aglomeracji poznańskiej wyniosła 617,5 tys. mkw., co uplasowało ten region na czwartej pozycji wśród największych polskich aglomeracji. W 2013 roku do użytku oddano 96,2 tys. mkw. powierzchni handlowej. Największym wydarzeniem było otwarcie połączonego z dworcem kolejowym kompleksu Poznań City Center. Aktualnie w Poznaniu w budowie znajduje się 16,4 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, która zostanie dostarczona w ramach dwóch obiektów - Galerii Dębiec oraz Galerii A2. Najbardziej popularną ulicą handlową Poznania jest Półwiejska, tworząca specyficzną synergię ze śródmiejską galerią handlową Stary Browar, przekładającą się na wzrost liczby klientów w obu tych lokalizacjach. Ważną ulicą handlową jest również Paderewskiego (lokalizacja butiku Escada), gdzie znajduje się historyczny budynek - Bazar Poznański, którego część stanowi galeria handlowa z ofertą luksusowych sklepów (Burberry, Pinko).
Rynek powierzchni magazynowych
Na koniec 2013 r. zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej na terenie Wielkopolski wynosiły 910 tys. mkw. Obecnie w budowie znajduje się ponad 217 tys. mkw. powierzchni, co daje Wielkopolsce drugie pod tym względem miejsce zaraz po Wrocławiu. Największym obiektem, będącym w trakcie realizacji na terenie Wielkopolski jest budowany przez Panattoni kompleks magazynowy dla firmy Amazon. Wolumen transakcji na wielkopolskim rynku osiągnął poziom blisko 430 tys. mkw., co stanowiło ponad 2,5 - krotny wzrost względem roku 2012.
Stolica dynamicznego regionu - Wielkopolski - jest wyróżniającym się miastem w Polsce. Wskaźniki ekonomiczne od lat potwierdzają dogodne warunki dla inwestowania - najniższy w kraju poziom bezrobocia, najwyższa wartość PKB wśród miast regionalnych oraz zdywersyfikowana gospodarka przekonują przedstawicieli wielu branż do prowadzenia działalności właśnie w Poznaniu - piszą autorzy raportu "Poznański rynek nieruchomości 2014".
Poznań to główna lokalizacja targów oraz konferencji w Polsce. Międzynarodowe Targi Poznańskie (MTP) są liderem krajowego rynku targowego i kongresowego, jak również jednym z wiodących organizatorów tego typu wydarzeń w Europie, w których każdego roku uczestniczy blisko pół miliona osób.
Raport o poznańskim rynku nieruchomości przygotowany został przez Urząd Miasta Poznania przy współpracy z Colliers International. Autorzy raportu przeprowadzili analizę rynku biurowego, handlowego, magazynowego oraz hotelowego.
Załączniki:
Poznanski rynek nieruchomosci - raport Colliers - 2014.pdf [4.05 MB]
Tagi:
biuro,
Gospodarka i biznes,
Poznań,
raport,
rynek nieruchomości