2024-01-24

Zainteresowanie koleją nadal rośnie!



2023 był kolejnym rokiem, w którym Koleje Wielkopolskie odnotowały wzrost liczby pasażerów o ponad dwa miliony pasażerów. 17 mln to liczba podróżnych przewiezionych przez wielkopolskiego przewoźnika w minionym roku. Odpowiadając na potrzeby mieszkańców podjęto decyzję o wzbogaceniu oferty w szczególności na trasach dowożących do Poznania, a ponadto przebudowano pojazdy spalinowe Impuls wyposażając je w dodatkowy, alternatywny rodzaj napędu.

Kolejny rekordowy rok w Kolejach Wielkopolskich zamknięty został z liczbą 16 859 521 przewiezionych pasażerów, w stosunku do roku 2022 wzrost wyniósł 2,5 miliona. – W samym grudniu 2023 roku podróżowało z nami prawie 1,5 miliona osób, czyli 150 tys. więcej niż w 2022 r. – informuje Beata Wagner z Wydziału Promocji i Marketingu KW. Najlepszą frekwencją odznaczył się miesiąc październik (1 599 735 przewiezionych osób), natomiast kwiecień okazał się historycznym momentem w okresie działalności spółki, a konkretnie 27 dzień tego miesiąca, w którym to na pokładzie jednego z pociągów podróżował stumilionowy pasażer.

Spółka podkreśla swoje zaangażowanie w obszarze ekologii, jednym z najważniejszych działań było zaprezentowanie pierwszego zmodernizowanego, na zlecenie Kolei Wielkopolskich pojazdu o napędzie dwutrakcyjnym Impuls 2 (36WEhd), które miało miejsce w sierpniu. Spalinowe pojazdy produkcji firmy Nawag zakupione w roku 2019 zostały doposażone w odbieraki prądu z sieci górnej co umożliwiło ich wykorzystywanie zarówno na liniach spalinowych, jak i elektrycznych.

Miniony rok to również jubileusz Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, podpisanie porozumienia z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego oraz przedstawicielami samorządów biorących udział w ww. projekcie dotyczącego zagęszczenia rozkładów jazdy na liniach PKM. Nowe kursy uruchomione zostały od 1 stycznia br.

– Na bieżąco śledzimy zmieniające się trendy, aby skutecznie wykorzystywać szanse i jak najlepiej zarządzać przewozami i inwestycjami. Mamy zdecydowane plany na przyszłość związane z inwestycjami w infrastrukturę, zaplecze techniczne oraz inwestycjami w kadrę pracowniczą. Do tego celu zamierzamy wykorzystać m. in. możliwości finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej na lata 2021 – 2027 – podsumowuje Beata Wagner.


Tagi:
Koleje Wielkopolskie, Transport indywidualny i zbiorowy, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
 - 1