2018-12-18

Szkolenie dla radnych gmin stowarzyszonych w Metropolii Poznań



W piątkowe popołudnie 14 grudnia br. odbyło się szkolenie dla radnych z gmin Stowarzyszenia Metropolia Poznań. Spotkanie odbyło się na wniosek radnych i miało na celu przybliżenie tematów z którymi stykają się w codziennej praktyce. Dla nowo wybranych radnych szkolenie było okazją do poznania, a dla uczestników kontynuujących pracę w radzie przypomnienia i zgłębienia tematyki związanej z finansami, gospodarka komunalną i planowaniem przestrzennym.
Podczas szkolenia radni mieli możliwość poznania swoich praw i obowiązków, które omówił dr Maciej Kiełbus z Kancelarii Ziemski & Partners. Ważnym aspektem prezentacji było przedstawienie zmian w prawie. Dr Maciej Kiełbus przedstawił także zagadnienia związane z gospodarką komunalną w gminie.
Piotr Husejko – Dyrektor Wydziału Budżetu i Kontrolingu Urzędu Miasta Poznania – naświetlił problematykę budżetów gminnych, w tym zagadnienia opracowywania, uchwalania oraz zatwierdzania budżetu gminy. Temat ten był szczególnie ważny, ze względu na aktualnie prowadzone prace związane z budżetami gmin.
Ostatni prelegent, dr Łukasz Mikuła poruszył kwestie planowania przestrzennego na poziomie gminnym i metropolitalnym. Radni zostali poinformowani o zasadach działania Metropolitalnej Komisji Planistycznej oraz o opracowanych dokumentach planistycznych na szczeblu metropolitalnym.
Szkolenie było okazją do rozmów o Metropolii, zawiązania kontaktów międzygminnych i wymiany doświadczeń samorządowych.


Tagi:
Działalność, Edukacja, Planowanie przestrzenne
 - 1
 - 2