Metropolia Poznań - Wspólnie tworzymy rozwiązania




2022-05-06

Punkt Utrzymania Taboru w Wągrowcu już otwarty!



Podpisana w dniu 15 stycznia 2020 roku umowa z firmą Alstal Grupa Budowlana została zrealizowana. Jej przedmiotem była budowa bazy taborowej dla operatora Poznańskiej Kolei Metropolitalnej w Wągrowcu. Przez wzgląd na lokalizację, w bazie serwisowane będą mogły być jedynie pojazdy spalinowe, mowa tu o nowoczesnych Impulsach 2 czy też SA139 Link. W znacznej mierze obiekt wybudowany został ze środków unijnych, a dokładniej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Całkowity koszt powstania nowego obiektu to blisko 70 mln zł, ponad 34 mln zł stanowiło wsparcie UE. Oficjalne otwarcie miało miejsce w czwartek 5 maja. W uroczystości wzięli udział Marek Woźniak – Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Wojciech Jankowiak – Wicemarszałek oraz Jacek Bogusławski – Członek Zarządu.
Wągrowiec niewątpliwie odgrywa ważną rolę na mapie kolejowej Wielkopolski. Linia kolejowa do tego miasta, która kilka lat temu przeszła rewitalizację, okazała się ogromnym sukcesem – o czym przypomniał Maren Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego. Nowy Punkt Utrzymania taboru dodatkowo wzmocni jego znaczenie.

Podczas uroczystości otwarcia nowego punktu serwisowego zaprezentowano zaproszonym gościom, w jaki sposób pociągi będą wjeżdżały do hali utrzymaniowej. W tej roli wystąpił nowy Impuls 2. - Taki pociąg kosztuje ponad 20 milionów złotych. Dbałość o serwisowanie i podstawowe naprawy jest kluczowa do zapewniła sprawnej eksploatacji tych pojazdów. Mamy już teraz 29 spalinowych zespołów trakcyjnych, z czego my jako województwo 25, a 4 należą już do Kolei Wielkopolskich - powiedział wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Koleje Wielkopolskie codziennie uruchamiają kilkaset pociągów, a jednym z podstawowych elementów, o jakie troszczy się spółka należąca do Samorządu Województwa Wielkopolskiego, jest bezpieczeństwo. Punkty utrzymania taboru kolejowego zapewniają możliwość sprawnych przeglądów serwisowych i napraw taboru, co pozwala zachować płynność kursowania pociągów w ramach planowanych połączeń.


Tagi:
Infrastruktura transportowa, Koleje Wielkopolskie, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny
 - 1