Metropolia Poznań - Wspólnie tworzymy rozwiązania




2019-01-11

Koleje Wielkopolskie zbadane



Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. w dniach od 5 do 11 listopada 2018 roku już po raz siódmy w ciągu ostatnich pięciu lat przeprowadziły wśród pasażerów badanie jakości świadczonych usług.

Na wszystkich liniach obsługiwanych przez samorządową spółkę rozdane zostały pasażerom ankiety, w których znalazły się pytania m.in. o rozkład jazdy, oferty taryfowe czy też sposób dotarcia na stację kolejową. Każdy z podróżnych mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami bądź oczekiwaniami co do podróży pociągiem Kolei Wielkopolskich. Postulaty podróżnych najczęściej dotyczyły zwiększenia częstotliwości połączeń, szczególnie w weekendy, oraz rozszerzenia sieci sprzedaży biletów o nowe automaty biletowe.
Badanie objęło próbą blisko 2,8 tys. osób, które wypełniły ankietę i pozostawiły ją na swoim miejscu w pociągu lub też przekazały drużynie konduktorskiej.
Podobnie jak miało to miejsce w poprzednim badaniu, zdecydowana większość podróżnych oceniła bardzo pozytywnie jakość usług świadczonych przez Koleje Wielkopolskie. Największym uznaniem wśród pasażerów cieszy się czystość, bezpieczeństwo w pociągu oraz uprzejmość i dyspozycyjność drużyny konduktorskiej. Odnotowano także wzrost pozytywnych opinii dotyczących punktualności. Duża grupa podróżnych wskazała również obszary działalności, na które przewoźnik powinien zwrócić szczególną uwagę lub zmienić dotychczasowe zasady lub sytuacje.
Wśród elementów podróży, które ocenione zostały najsłabiej, znalazło się dostosowanie rozkładu jazdy do oczekiwań podróżnych. Spowodowane jest to m.in. częstymi zmianami rozkładu jazdy oraz pracami modernizacyjnymi prowadzonymi obecnie na kilku liniach, m.in. na odcinku Konin – Kutno.
O wyborze pociągu Kolei Wielkopolskich jako środka transportu decydują różne kwestie, jednak dla 22 proc. podróżnych najważniejsza jest dogodność połączeń, w dalszej kolejności cena biletu (19 proc.) i komfort podróżowania (17 proc.).
Najpopularniejszym kanałem sprzedaży biletów wśród podróżnych są zdecydowanie kasy biletowe, jednak rośnie popularność automatów biletowych w pociągu, automatów biletowych na poszczególnych stacjach oraz sprzedaży przez internet.
W badaniu podróżni wypowiedzieli się również na temat źródła, z którego korzystają najchętniej, szukając informacji o usługach świadczonych przez spółkę. Dla 51 proc. najcenniejszym źródłem informacji jest strona internetowa Kolei Wielkopolskich. Coraz więcej zwolenników ma profil Kolei Wielkopolskich na Facebooku.
Uzyskane wyniki są cennym materiałem analitycznym dla spółki Koleje Wielkopolskie. Przewoźnik zapewnia, że na podstawie wyników badania będzie podejmował kolejne działania w celu dostosowania oferty do oczekiwań największej grupy klientów.



Tagi:
Poznańska Kolej Metropolitalna, Transport indywidualny i zbiorowy
 - 1